Diplomatik İşlemler Şube Müdürlüğü
Görevler:
- Bakanlık ve Bakan Yardımcılığı Makamları tarafından yurtdışına gerçekleştirilen görevler ile Bakanlığımız ana hizmet birimlerinde görev yapan Bakanlık Personeli için Yurtdışı Geçici Görevlendirme Onayı alınmasına yönelik iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
- Ülkemiz ile diğer ülkeler arasındaki ziyaret, davet, çalışma/teknik ziyaretler kapsamında, hazırlıkları yürütmek, Bakanlığın ilgili teknik birimleri ile koordinasyonu sağlamak, davet mektuplarını hazırlamak,
- Yurtdışına görevlendirilen Bakanlık Personeline, ihtiyaç duyulması halinde, gideceği ülkeye giriş vizesi alabilmesi için Dışişleri Bakanlığı’ndan Diplomatik Nota talebinde bulunmak,
- Bakanlık tarafından yurtdışına gönderilecek Diplomatik Kargo vb. süreçlerin iş ve işlemlerini yürütmek, birimler arası eşgüdümü sağlamak,
- Yurtdışına geçici görevlendirilen Bakanlık Personeli tarafından, görev sonrası yazılan ‘Görev Raporları’nı arşivlemek,
- Daire Başkanı tarafından verilen diğer işlemleri yerine getirmek.