Yurtdışı Teşkilatı Şube Müdürlüğü
Görevler:
- Bakanlığın yurt dışı kadrolarında görev yapan personele ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
- Yurtdışı Temsilciliklerde görevli ya da görevlendirilecek personel ile ilgili işlemler için ilgili kurum ve kuruluşlar ile işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
- Bakanlığın Yurtdışı Teşkilatı ile Bakanlık arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak,
- Yurtdışı Temsilciliklerinde görevlendirilen personel tarafından hazırlanacak olan rapor ve bilgi notlarının takibini yapmak, hazırlanan raporları değerlendirmek ve sonuçlarını raporlar halinde ilgili birimlere sunmak,
- Bakanlık yurt dışı teşkilatında görev yapan personelin izin, sağlık raporu, ödemeler, geçici görevlendirilme, yolluk, lojman talepleri vb. ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
- Yurt dışı teşkilatının kurulması, kaldırılması ve yurt dışı teşkilatında değişiklik yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
- Yurt dışı teşkilatı personelinin atanması öncesi kurum içi eğitim faaliyetlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
- Yurt dışı teşkilatı personelinin yurt dışı göreve başlatılması, görev süresinin uzatılması ve yurt içi göreve döndürülmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,
- Yurtdışı teşkilatı bütçesini hazırlamak, yıl içi harcamaları takip etmek, gerekli ödenek aktarımları ve serbest bırakma işlemleri kapsamında ödenek gönderme belgesi düzenlemek.
- Her türlü gidere ait ödeme işlemlerini gerçekleştirmek
- Daire Başkanı tarafından verilen diğer işlemleri yerine getirmek.